Vrijwilligersprijs 2011

prijssensoorutrechtIn 2011 – het Europese Jaar van de Vrijwilliger – heeft de gemeente Utrecht besloten om niet één vrijwilligersprijs uit te loven, maar vier. Vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties konden in de prijzen vallen in de volgende vier categorieën:

Verbinding
Innovatie
Passie
Competentie

De Telefonische Hulpdienst Utrecht was genomineerd in de categorie ‘Competentie’ en heeft deze prijs gewonnen. Tijdens de feestelijke bijeenkomst ter ere van het 25-jarig jubileum van de Vrijwilligerscentrale Utrecht, op 23 juni 2011 in de Janskerk te Utrecht, werd de prijs uitgereikt door juryvoorzitter Ella Vogelaar en wethouder Victor Everhardt. De jury prees ons intensieve trainings- en begeleidingsprogramma.

Blijven trainen, blijven leren is gemeengoed bij de Telefonische Hulpdienst Utrecht. Vrijwilligers volgen trainingen, ontmoeten elkaar in trainingsgroepen en tijdens thema-avonden, er is voldoende individuele begeleiding en ook onderling leren vrijwilligers van elkaar. En dat is nodig, want als vrijwilliger weet je nooit wie je aan de telefoon krijgt, wat het probleem is en op welke wijze het beste steun kan worden geboden.

Deze prijs vormt tevens het toegangsbiljet tot de landelijke wedstrijd, maar nu zijn we gewoon heel erg blij met deze Vrijwilligersprijs 2011 en wil ik iedereen bij de Telefonische Hulpdienst Utrecht van harte feliciteren met dit schitterende resultaat.

Malou Saat-Kuijer

Directeur

Voor meer informatie over de Vrijwilligerscentrale klik hier.