Oude Bekende

Telefonische Hulpdienst Utrecht Oude BekendeNa 5 jaar “Sensoor Utrecht” gaan wij terug naar onze oude naam: “Telefonische Hulpdienst Utrecht”.

Onder die nieuwe, oude naam is onze organisatie een goede en oude bekende in Utrecht en omgeving: al 36 jaar hebben onze vrijwilligers een luisterend oor voor iedereen die contact met ons zoekt. Sinds 15 jaar kunnen ook chatters bij ons terecht voor aandacht op afstand.

De Telefonische Hulpdienst Utrecht is vast geworteld in Utrecht en omgeving: veel van onze bellers en chatters wonen hier, maar ook onze vrijwilligers komen uit stad en regio Utrecht. Onze samenwerkingspartners vinden we hier, we leveren in Utrecht een bijdrage aan de uitvoering van de WMO.

Daar past een naam bij die zegt wat we doen: Telefonische Hulpdienst Utrecht.

Onze dienstverlening verandert niet: ruim 80 vrijwilligers zorgen samen voor een 24-uurs bereikbaarheid per telefoon. De chat is bereikbaar tijdens openingsuren die op de website vermeld staan.
Iedereen die contact zoekt, een praatje wil maken, een probleem wil bespreken, geen uitweg meer ziet, de weg kwijtraakt in alle zorgen, een vraag heeft of gewoon even een stem wil horen… kan ons bellen voor een persoonlijk en vertrouwelijk gesprek, dat altijd anoniem is. Datzelfde geldt voor de chat.

De (goed opgeleide) vrijwilligers luisteren, ondersteunen, vragen door, troosten, bemoedigen en denken mee.

De Telefonische Hulpdienst Utrecht werkt graag samen met organisaties en instellingen en zoekt het contact.

Oranjefonds
De overstap werd mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van het Oranjefonds.